2 Април, 2014 12:34 23 932 33

Tesla задмина Golf по продажби в Норвегия

  • tesla-
  • model s-
  • volkswagen-
  • golf-
  • норвегия-
  • продажби

През месец март в Норвегия са купени 1 493 Tesla Model S, с което калифорнийският електромобил става най-продаваната лека кола в страната, съобщава Hegnar.no. От класирания на второ място Volkswagen Golf са реализирани двойно по-малко бройки, а челната тройка допълва Nissan Leaf с 425 продажби.

Tesla е лидер по продажби в скандинавската държава и на годишна основа. От началото на 2014-а там са купени 2 056 Model S, далеч повече от Golf и Leaf. От цялата гама на Ford са реализирани по-малко возила, отколкото от американските електромобили.

Миналия октомври стана ясно, че норвежците са готови да плащат по-висока цена за употребяван Model S, вместо да чакат на опашка за по-евтин нов. Огромният интерес към Tesla се обяснява с високите цени на бензина и привилегиите за електромобили.

Според изчисления на Reuters собственикът на кола на ток в Норвегия може да спестява до $8 200 годишно само от данъци и пътни такси. Електромобилите паркират безплатно и могат да се движат в лентите за градския транспорт.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Nikolay Tsvetkov

    0 8 Отговор
    А тука дори нямат представителство. Това като Хонда Инсайт ли е?

    Коментиран от #2

  • 2 Никой

    7 2 Отговор

    До коментар #1 от "Nikolay Tsvetkov":

    Не, това си е чист ел. мобил. Дано да продължават напред, лично дизайна им ме кефи и характеристиките на колата са много добри
  • 3 Vasik Atanasova

    4 1 Отговор
    ГЛЕДАТ СИ ЕКОЛОГИЯТА И ИКОНОМИЯТА ХОРАТА А И ДАВАТ БОНУСИ ЗА ЕЛЕКТРОМОБИЛИТЕ
  • 4 йордан иванов

    5 3 Отговор
    А в България защо няма привилегии за коли на ток??? Нима не може да се освободят от данъци? Нима не може да се освободят от синя и зелена зона???
    НАШИТЕ ПАРЛАМЕНТАРНИ ЛИЧНОСТИ МИСЛЯТ САМО И ЕДИНСТВЕНО ЗА ДЖОБА СИ? Вместо да се карате всеки ден като цигани в парламента, направете някой хубав закон!!!

    Коментиран от #23

  • 5 Е46 330XI

    4 2 Отговор
    В България от 1.1.2013г. са освободени от пътен данък към общината всички МПС-та с изцяло електрически мотор.
    Освобождаването от целия пътен данък важи само за напълно електрически модели без никакъв допълнителен бензинов или дизелов мотор!
    Само Опел Ампера...Митсубиши Мито и Тойота Ай Кю са такива от продаваните тук в България. И започват от 55 000 лева с ддс за едноместните тип смарт електрички Тойота Ай кю и Митсубиши Мито и стигат до 88 хиляди лева за Опел Ампера.
    Щатската Тесла електричка и в Норвегия и Германия стартира от 60 000 евро. Доста години ще минат поне 7-8 докато се избие инвестицията от 60 000 евро в луксозен ел. кар като Тесла!

    Хубави са - но ужасяващо скъпи са електричките с 5 места - на цената на Ес Клас - БМВ 7-ца на две години са!

    Коментиран от #18

  • 6 Е46 330XI

    3 2 Отговор
    В България от 1.1.2013г. са освободени от пътен данък към общината всички МПС-та с изцяло електрически мотор.
    Освобождаването от целия пътен данък важи само за напълно електрически модели без никакъв допълнителен бензинов или дизелов мотор!
    Само Опел Ампера...Митсубиши Мито и Тойота Ай Кю са такива от продаваните тук в България. И започват от 55 000 лева с ддс за едноместните тип смарт електрички Тойота Ай кю и Митсубиши Мито и стигат до 88 хиляди лева за Опел Ампера.
    Щатската Тесла електричка и в Норвегия и Германия стартира от 60 000 евро. Доста години ще минат поне 7-8 докато се избие инвестицията от 60 000 евро в луксозен ел. кар като Тесла!

    Хубави са - но ужасяващо скъпи са електричките с 5 места - на цената на Ес Клас - БМВ 7-ца на две години са!

    Коментиран от #15, #16

  • 7 Име:

    0 7 Отговор
    Тя теслата няма ли и бензинов мотор около 2литра който се ползва като генератор като паднат батерийте???

    Коментиран от #11

  • 8 Име:

    1 2 Отговор
    корекция: имали са в началото, вече са изцяло ел.

    Коментиран от #10

  • 9 тодор стоянов

    3 2 Отговор
    Колата е супер.В Норвегия стува от 600 000 крони нагоре, за 1 крона 0,23700 лева.На живо изглеждат като космически кораб.Изминават 500км. и се зарежда на бензонстанцията за 45 мин.
  • 10 Нема Бира

    3 2 Отговор

    До коментар #8 от "Име:":

    Има ги и двата варианта!
  • 11 Пламен Тенев

    1 4 Отговор

    До коментар #7 от "Име:":

    Не ти трябва мотор, защото из Калифорния има места за зареждане. Дори се плануваше по отсечката за Лас Вегас да се направят "електростанции" и зареждането да отнема около 30мин. Тоест, отиваш до тоалетна, хапваш 1 сандвич и готово имаш батерия за още 300км. А за станциите сменящи батериите не знам какво стана.
    А и е доказано, че човек минава средно по около 10-40км на ден (с изключение на тези, които работят далеч или са шофьори). Една Тесла ще я караш цяла седмица преди да заредиш пак батерията.

    Скоро ще има специални места по магистралите, кадето може да смениш батерията за около 3-4 мин. Да напълниш цял резервоар отнема повече от 5 мин

    Плюс това Теслата е 5+2 (5 възрастни + 2 деца в багажника).

    Тук кадето живея, няма безплатни парко места за електромобили. А само освобождаване от пътен данък, който е около 300лв. Също така и автомобили с емисии под 100гр/км са освободени от този данък + това получават 50% отстъпка за разрешително за паркиране.

    Така, че засега по-добре някой нов автомобил с двигател до 1.6 и емисии под 100гр/км.

    Коментиран от #14

  • 12 Maksito Mystafov

    1 5 Отговор
    Е .ахти скутера чесно!
  • 13 Krasimir Yovev

    3 2 Отговор
    Само за баровци са тия Тесли !
  • 14 Maurice

    2 2 Отговор

    До коментар #11 от "Пламен Тенев":

    Ти да не караш някой ТИР, че 5 минути ти се пълни резервоара? Освен това забрави за тази смяна на батерия. Нали някой с прецакана батерия ще иде и ще си я смени с хубава под предтекст, че му е свършил тока.... Имайки предвид колко пари струват тези батерии, не се съмнявам, че ще има злоупотреби. Не вярвайте на всичко, което чуете!
  • 15 Maurice

    4 2 Отговор

    До коментар #6 от "Е46 330XI":

    Какви Ес класи, какви 7-ци те гонят бе пубер?? Тази кола се избива от данъци и такси за 5 години, а Ес клас и 7-ца за тези 5 години те товари с още толкова колкото си я купил. Да не говорим, че след 5 години Теслата ще струва пари, а всички виждат колко струват 7 годишни Ес класи и 7-ци.

    Коментиран от #20, #21, #22

  • 16 Maurice

    2 2 Отговор

    До коментар #6 от "Е46 330XI":

    Разбира се никой не говори за България. Тук нито данъците са толкова високи, нито горивата са толкова скъпи. Освен това тези коли не се карат от средностатистическите българи и едва ли някой с 1000 лева заплата ще си позволи Ес класи и други коптури...

    Коментиран от #17

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Симеон Тасев

    2 1 Отговор

    До коментар #5 от "Е46 330XI":

    ти за избиване на пари или за ползване я взимаш бе ханс
  • 19 Бхд БхД

    1 1 Отговор
    До морето няма да се докопа за сега но в бъдеще ако подобрят батериите и цената стане приемлива бих купил такъв автомобил виждам бъдеще в това.
    Преди години и за айфон всичките коментари бяха противоречиви но ето ,че всеки 3ти си го има в джоба или като др. устройство
  • 20 Никой

    0 4 Отговор

    До коментар #15 от "Maurice":

    Абе всеки да си знае гъола. Ако можеш да си позволиш тесла едва ли ще те бъркат неща като данъци и плащане на гориво за S класа например. И според мен електричките са много скъпи за момента. Айде Теслата ми хйаресва, тя донякъде оправдава цената си, защото е луксозна и бърза, но какво да кажем за МiEV, което започва от 30 хил евро? Ако не знаеш какво е, ще ти кажа: малка, смъртоносна, пластмасова кутия с 130км/ч максимална скорост и 0-100 за 16 секунди. За тези пари можеш да си вземеш дизел и то нав ако искаш, който да е 100пъти по-добър и да изминаваш много повече разстояние с него без да чакаш после да се зареди за 9 часа.. За теслата съм съгласен, че може да избиеш много пари, но примерно ето тази кола още когато я купиш си на загуба. Само ел. двигател и батериите са много скъпи, като всяка нова недоразвита технология.Парите никога няма да ги избиеш уверявам те. Аз ако платя 60 бона за такава кола и вляза вътре, покарам я, ще ми се иска да се самоубия. Много непрактично, бавно, скъпо и без екстри. Не броя теслата, тя си е наистина една много голяма крачка напред и затова придизвика такъв бум. Иначе, ако искаш малка малко харчеща кола с малък данък и да е нова, бих взел 118д или 320д, 318д, за същите пари, много по-бързи, да, харчат все пак нещо, но не ти се налага да седиш 9 часа, докато се зареди, това за избиването на пари, вече ти го казах: само като си купиш такава малка ел. кола вече си на минус, защото не получаваш нищо за парите си, само някаква
  • 21 Никой

    0 2 Отговор

    До коментар #15 от "Maurice":

    ..многообещаваща технология, която в бъдещето ще измести вътрешното горене, но в момента е бавна и непрактична, заедно с гаден пластмасов салон и багажник за едно кебапче.Все едно да сравняваш акула - милиони години еволюция и осъвършенстване с някакво вчерашно едноклетъчно:))
  • 22 Никой

    0 1 Отговор

    До коментар #15 от "Maurice":

    усъвършенстване*
  • 23 Yasen Kiprov

    0 1 Отговор

    До коментар #4 от "йордан иванов":

    Както каза колегата, има данъчни облекчения. Аз ще добавя, че електрическите автомобили МОГАТ да спират където си искат в синя и зелена зона за без пари :) Да приемеш, че наш'те са идиоти обикновено е добра тактика, но в случая наш'те поне това са направили.
  • 24 Виктор Христов

    3 1 Отговор
    Красива американска кола

    Коментиран от #25

  • 25 Никой

    2 1 Отговор

    До коментар #24 от "Виктор Христов":

    Повечето американски коли са красиви освен някои от 2000та.
  • 26 Nikola Kolev

    3 1 Отговор
    Това ми харесва, и се избива след 60000км , а има гаранция на батерията над 600000км , стига човек да може да си го позволи.
  • 27 ivaylo mihaylov

    4 2 Отговор
    Какво значи да се избие тази цена? Та колата е луксозна, голяма с много висока сигурност, огромни багажници отпред и отзад, седем сестна е и най-вероятно е подходяща и за фирменна кола, Н1 стандарта при нас. Към това добавяте ускорение като на супер спортна кола 4-6 секунди до 100, ниски разходи по обслужване, безплатно паркиране и неограничен достъп в центъра на метрополисите, субсидиране от държавата при покупката и в пъти по-дълъг пробег от повечето ел. автомобили на пазара. Само суперлативи има в нея, но е за страни с висок стандарт понеже си е спортен/луксозен горен среден клас. Скоро ще разпространят и компактен модел на много по-ниски цени, Елън Мъск знае как се прави успешен бизнес.
  • 28 Nikolay Tsvetkov

    2 1 Отговор
    Преференциите са точно защото почти няма хора с такива коли. Какво ще стане ако половината от населението кара кола на ток-може би държавата ще се лиши от данъци? Или цената на тока няма да скочи с още 28%. Пременил си Илия се в тия.

    Коментиран от #30

  • 29 Nikolay Tsvetkov

    3 2 Отговор
    За такава кола трябва да имаш гараж - или моще би ще висят разклонители по балконите?
  • 30 ostavime

    0 1 Отговор

    До коментар #28 от "Nikolay Tsvetkov":

    По твоята логика, трябва да спрат да ги правят, така ли?
  • 31 Иво Чанков

    0 0 Отговор
    На 1-ви април (като на шега) имах късмета да видя Tesla S на живо, макар и за около 2-3 минутки, но дизайнът не беше нищо особено, беше нещо като на актуалната БМВ M-петица или като на А6, искам да кажа, че по нищо не се отличава от другите седани от висок клас, приятен е, но не е нещо уникално . Иначе смятам, че електромобилите никога няма да могат да изместят вътрешното горене, съгласен съм всеки който ползва автомобилът си само за придвижване от точка "А" до точка "Б" да е с електромобил, но електромобил с характер не може да се създаде, в мига в който един автомобил е с електро-двигател, той вече спира да се отличава от хладилниците, пералните и другите техники и става напълно безхарактерен, всъщност ще ми е много кеф, ако всички са на електромобили освен феновете на вътрешното горене, тъкмо ще има повече гориво за маняците на истинските автомобили . Но това с електромобилите е много скапана история, защо никой не говори колко вредят на околната среда за производството на една Тесла, на бас, че направата на една Тесла вреди повече на околната среда от поне 5 автомобила с вътрешно горене през целия им "живот" .

    Коментиран от #32

  • 32 Име:

    0 0 Отговор

    До коментар #31 от "Иво Чанков":

    Не си много прав. Да производството на Тесла-та вреди, но вреди също и производството на vw Golf, на 3та серия, на Форд фиеста и т.н. Освен това батерийте ще се развият много и то само за 10 - 20 години, така че ще могат да се зареждат за минути и да изминаваш много повече разстояние. Говориш за характер, мен ми е много трудно да намеря характер в обикновенните (остави спортните коли на страна и други екзотики) автомобили след 90те. Най-малкото дизайните вече не се отличават толкова. През 80те и 90те като излезеше нов модел и можеше да видиш нещо, което го няма в нито една друга кола, нещо различно иновативно а сега? Маняците на истински автомобили май ще станем фенове на ретроавтомобилите след още 10 години....
  • 33 Кобрата

    0 0 Отговор
    В Норвегия нищо не разбират от коли...не казвам, че тесла са лоши, но според мен VW са по-добри.(ЛИЧНО МОЕ МНЕНИЕ)