Last news in Fakti

11 Април, 2009 16:34 9 256 1

Tatra 603

  • tatra-
  • tatra 603

В рубриката ни неведнъж е ставало дума за една от най-известните в миналото, чехословашки автомобилни компании Tatra. Сега ще се спрем на един модел, който е определян от мнозина като най-успешния чешки автомобил след Войната. Това мнение не се споделя от всички специалисти в бранша, но е безспорен фактът, че 603 е най-известният соц. модел на чехите. По времето на социалистическия режим в Чехословакия Tatra намалява до минимум производството на леки коли. Автомобилната продукция е предназначена предимно за членове на правителството и поради тази причина се набляга на луксозни лимузини, каквато е и Tatra 603.

За първи път е представена по време на международното изложение в град Злин през 1955 година. Тя е дело на конструктора Юлиус Макерли, а основен принос за екстравагантната є външност има дизайнерът Зденек Коварж. Още на следващата година от конвейера започва да слиза първото поколение, което външно се характеризира с трите основни светлини. По това време автомобилът с индекс 603 е единствената лимузина, със задноразположен двигател. Последният е V-образен, осемцилиндров с работен обем 2.4-литра. Мощността му е 106 к.с., но най-удивителното е, че охлаждането е въздушно. Към него е монтирана четиристепенна механична скоростна кутия, характеризираща се единствено с разположението на скоростния лост. Той е прикрепен отстрани на кормилната колонка. Някои от останалите интересни подробности са независимото окачване на всички колела, както и двата изключително компактни двукамерни карбуратора.

Първото поколение се характеризира с нестандартните три фара. Второто поколение на 603 се появява през 1963-та и се произвежда до 1967 година. При него е премахнат централноразположеният фар и лимузината става по-конвенционална, с по два фара от двете страни на предницата. Още нещо интересно е, че заради задното разположение на мотора отпред не се налага монтирането на радиаторна решетка, което внася допълнителна нестандартност.

Третата генерация на модела излиза през 1967 година. При нея барабанните спирачки са сменени с дискови, а формата на страничните въздухозаборници е прецизно стилизирана.

1975-а е годината, през която моделът 603 спира да се произвежда.

Втората генерация се произвежда от 1963 до 1967 г.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 1 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 xaxa

    1 2 Отговор
    Баце аз по хубаво пеша да си ходя хахахах ;)